Advertise Here

~{*MuJahiDaLQuluB*}~

- Another Blogger Blog's

Bila dengar dua perkataan ni nampak cam xda beza kan?semuanya bawa maksud positive.tapi kalau pqir dalam2 lagi tentang dua perkataan ni,sebenarnya mmg sangat berbeza.xtau pulak dalam kamus dewan tulis apa mksd dua perktaan ni.(kalau rajin boleh je tlong carikan)
saja je nak kaitkan dua perkataan ni dalam kehidupan seharian.sebagai cthnya kan kalau kita rapat dengan mana2 hamba ALlah yang berlainan jantina dengan kita,cam selalu chatting slalu kuar date ke blanja makn ke,semua tu kalau kita wat kat dunia ni mesti seronok kn?smpai keseronokan tu boleh berjangkit2 lak..p kita kna igt balik adakah kita akan bahagia di akhirat nnti?sedangkan kita yang berjalan di atas agama ALlah perlu yakin bahawa kehidupan akhirat itu yang kekal..erm..cm cth lain yang biasa kita lakukan.mcam wat smthing yang lagha mesti seronok p semua tu bukanlah satu kebahagiaan.sbb kebahagiaan tu cam susah nk dapat..kalau kaya pun xsemestinya bahagia kan?p mesti seronok kalau kaya sbb dapat beli mcam2..isk2..

xmo la type panjang2...hpefully dengan ayat yang ringkas boleh mengajak kita sama2 muhasabah diri balik yang sebenarnya keseronokan didunia xkan menjamin kebahagiaan di dunia dan diakhirat.kejarlah kebahagiaan dan bukanlah membiarkan diri kita hanyut dalam keseronokan..sebab tu kalau doa yang selalu kta dgr,orng akan minta kebahagiaan bukan keseronokan..
p/s::
dun feel lonely when u r alone...becoz Allah alwez besides u..^^:;

2 comments:

*sUnNyMiSo* said...

org kate,kalo kita kejar kebahagiaan dunia saje,kita takkn dpt kebahagiaan akhirat,tapi kalo kita dahulukan mengejar akhirat,insyaallah kita akn dpt dua2 kebahagiaan di dunia dan akhirat."tp mcm bese la,kdg2 brckp ni mmg sng,tp yg mahu dibuat itu ssh."--->(dialog tuju utk diri sndiri).

*i'm hoping that Allah will always open this heart towards goodness..amin~

~musytaquljannah~ said...

huu..adat la tu.p sbnarnya yang susah tu menarik..btw..smoga Allah mudahkan kita untuk berubah ke jalanNYA

Post a Comment