Advertise Here

~{*MuJahiDaLQuluB*}~

- Another Blogger Blog's

 Azan subuh mengejutkan aku dari lena yang panjang.Dengan cepat aku bangun dan menunaikan solat sunat subuh dan diikuti dengan solat subuh.Selesai solat subuh,aku menghabiskan bacaan al mathurat.Masih ada masa yang berbaki sebelum aku bersiap2 mengerjakan tugasku sebagai seorang manusia biasa.Tanpa membuang masa aku kemaskan diri dan menuju ke dapur untuk menyiapkan sarapan pagi.Selesai saja sarapan aku pun mulakan tugasku.
 Jam menunjukkan pukul 10 pagi.Alhamdulillah ada msa untuk aku menunaikan solat sunat dhuha.Teringat zaman Rasulullah,Siti Aisyah tidak akan meninggalkan solat sunat ini walaupun ayahandanya sendiri menghalangnya.Selesai solat sunat dhuha.aku menggunakan masa yang ada untuk menunaikan solat hajat.Tiada yang lain aku mengharapkan pertolangan selain Allah ya Rabbi.
 Matahari mula tergelincir,dengan lafaz bismillah aku menyapu air ke muka ku.Setelah wudhuk ku disempurnakan aku segera menunaikan solat sunat qabliah zohor dan diikuti dengan solat zohor dan solat sunat ba'diah zohor..aq menggunakan masa yang ada untuk membca beberapa helaian al quran.
 Alhamdulillah hidupku dipnjangkan sehingga azan asar berkumandang.Setelah selesai solat qabliah asar dan solat asar,aku menghabiskan bacaan al mathurat.
 Setelah penat beriadah bersama kwan2,aq bersihkan diri untuk menunaikan kewajipan aku yakni solat maghrib.Aku mulakan bacaan al quran selepas selesai menunaikan solat ba'diah maghrib.
 Subhanallah umurku masih panjang.aku sempat menunaikan solat isyak dan solat sunat.alhamdullah,aku panjatkan kesyukuran pdaMu ya Allah.
 Setelah penat seharian aku bekerja,aku melelapkan mata.Sebelum tu,aku menghabiskan bacaan al mulk,surah 4 qul dan selawat keatas Rasullullah dengan harapan mudah untuk aku bangun.
 Jam loceng ku berbunyi,pukul 3 pagi.aku kuatkan diriku untuk bangun dan menghadap yang maha Esa.aku akhiri ibadah malam ku dengan solat sunat witir...alhamdulillah.

hee..tu semua diari impian aina je..kan bes kalu kita boleh istiqamah dalam beribadat kepada Allah...
apa-apa pun prinsip sebenar kita ialah nak berubah,kita yang kena mengubah...

2 comments:

Nur Fadhilah Abd Ghani said...

salam..
seronoknya kalau dapat buat mcm tu.
tenang dan tersusun..

Nadzipah said...

betul2..alangkah indahnya hidup ini..sama2lah kita berusaha ke arah itu..

Post a Comment