Advertise Here

~{*MuJahiDaLQuluB*}~

- Another Blogger Blog's



alhamdulillah semalam aina  dapat lagi seorang sepupu baru,fatimatulzahra.tahun ni aina dapat 3 orang baby dan insyAllah akhir tahun ni @ awal tahun depan dapat lagi...tapi tu semua sepupu.adik da xkut.seorang tu pun da xlarat nak layan.
apa-apa pun kalau kita tgok muka baby cam bes je kan..tenang je.mcam xyah fikir apa-apa.
aina pernah tanya kawan aina,dia xda masalah ke.pastu dia pun jawab,entah biasa2 je.ptut la aina tengok dia happy je slalu.
kenapa kita resah la mengeluh la bila ada masalah.padahal kita semua tahu yang sebenarnya setiap masalah itu hanyalah satu ujian daripada Allah untuk menguji keimanan kita.Sepatutnya kita kena bersyukur apabila ditimpa masalah sebab Allah telah membuka peluang kepada kita untuk menentukan iman kita.
haa..kan janji Allah itu pasti.so,jom tya diri masing-masing kita ni ada masalah ke?xda?macam tak logik je.mungkin betul kita xda masalah keluarga,msalah kewangan etc tapi tak mustahil kalau kita sebenarnya ada masalah dari segi ibadah,iman,hati dan yang sama waktu dengannya.
sebagai satu contoh,kita ni selalu je solat lewat,kadang-kadang subuh pun boleh je tertinggal.haa,..tu la masalah kita dalam ibadat.jadi Allah dah memberi kita peluang untuk betulkan iman kita,bergantung pada kita untuk bertindak,kalau kita still camni ni sampai ke tua,jawapannya iman kita mmg xmeningkat tapi kalau kita berusaha untuk berubah,jaga solat betul-betul,insyaAllah iman kita akan meningkat.
erm..dan awak2,kamu2,anda2 bolehlah muhasabah apa masalah kepada problem kita sekarang supaya Allah meningkatkan iman kita..
ingatlah kawan-kawan tiada yang lebih manis dari nikmat iman.



3 comments:

Amshyar Aminudin said...

Anak mok Ja ke ni? Hehe.. Am x tengok pun lagi..

Anonymous said...

walaupun aina x nikah lagi,aina da ramai anak.jeles2:P

~musytaquljannah~ said...

@am
a'ah anak mok ja..comel ork..msti putih gop
@amrah
ho3..p tu anak org la..^^

Post a Comment