Advertise Here

~{*MuJahiDaLQuluB*}~

- Another Blogger Blog's


"ala besarnya baju ni,sepatutnya beli size m.nad,boleh lah tlong ejazkan sikit."masih ingat lagi rungutanku.
Astaghfirullah,bila muhasabah balik,dalam sehari berapa kali je manusia mengucapkan Alhamdulillah.Mungkin ada yang tak pernah.Kalau pernah pun,sebab selsema..lepas bersin ucaplah la Alhamdulillah.
Mengapa hamba seperti kita,yang sentiasa dilimpahi rezeki dan nikmat bukan sahaja mudah lupa untuk melahirkan rasa syukur kepada Allah,malah kita still rasa xcukup dengan kurniaanNya.
Kehidupan manusia kebanyakannya bermula dengan memohon pertolongan dari Illahi tetapi jarang sekali berakhir dengan lafaz syukur kepada Allah.
Sebelum tidur hambaMu mengharapkan hari esok,tetapi hari esok hambaMu lupa untuk membaca

Sebelum makan hambaMu menadah tangan mengharapkan berkat dari rezekiMu,tetapi apabila kenyang hambaMu lupa untuk membaca
dan mungkin banyak lagi hambaMu lupa akan nikmatMu
Ya Allah janganlah engkau jadikan hambaMu ini sentiasa dalam kekufuran.Biarlah hambaMu sentiasa merasa cukup dengan kurniaanMu.Ampunilah hambaMu..

Dan setelah datang kepada mereka Al Quran dari Allah yang membenarkan apa yang ada pada mereka[70], padahal sebelumnya mereka biasa memohon (kedatangan Nabi) untuk mendapat kemenangan atas orang-orang kafir, maka setelah datang kepada mereka apa yang telah mereka ketahui, mereka lalu ingkar kepadanya. Maka la'nat Allah-lah atas orang-orang yang ingkar itu. al-baqarah:89

4 comments:

bintang said...

betul tu aina...kita jarang mengucapkan syukur kan? asyik merungut je..apa la nak jadi dengan nad ni T.T

p/s: aina, nak betulkan baju bleh je^^...terharu ada nama kat sini =)

*sUnNyMiSo* said...

ces...ade nama br nak tlg yer....muahaha..
tp takpe,silakn tolong..untung bahagi dua yer..kehkeh~~

musytaquljannah said...

hee..xjdi la nk btulkan..sbb cukuplah dengan ape yang ad..cewah..wat2 baik lak..hee..

Anonymous said...

ooo..
kat kisuksa ade buke kdai jahit yep...
boleyla tmpah n btolkn baju pas ni..
ㅋㅋㅋㅋㅋㅋ

Post a Comment